søndag den 9. oktober 2011

Nu skal det ske!

Nu skal det ske!

Efterskolelivet?  Jeg husker den morgen jeg skulle starte så tydeligt. Jeg havde de største sommerfugle i maven, og havde egentlig ikke lyst til at tage af sted da det kom til stykket. Jeg ville egentlig bare gerne blive i min seng og gemme mig. Min mor beroligede mig og sagde at jeg nok skulle få en god start. Jeg troede ikke på hende, men selvfølgelig havde hun ret.
Kom som du er og hver den du tør.
 Da vi ankom, var der mennesker overalt. Mit hoved begyndte at banke helt vildt, og jeg vidste ikke hvor jeg skulle gøre af mig selv. Vi gik direkte ned på mit værelse. Min roomie var allerede kommet. Jeg hilste på hende, og så var der bare tavshed. Vi pakkede ud i et stykke tid og skulle så alle mødes i ’foredragssalen’. Der blev holdt en tale, som der selvfølgelig altid bliver holdt. Jeg kan huske alle de ansigter der var over alt, og jeg tænkte ved mig selv; hvordan skal jeg nogensinde lære alle disse mennesker at kende?
Om aftenen, da vores forældre var taget hjem, var jeg bogstavelig talt ved at dø. Jeg følte at alle bare gik og snakkede og at jeg bare var helt ’lonely’.  Senere da vi skulle være alene med vores roomie, var der faktisk ingen problemer. Det var mega hyggeligt, og vi kunne sagtens snakke sammen. Og jeg kunne bare mærke at det bare var den mest fantastiske roomie jeg havde fået. ’Mongolgrineren’.
Den første uge var rigtig hyggelig, og man skaffede sig hurtigt mange venner. Det var også en af de ting jeg var bange for. Får man overhoved venner? Og ja, selvfølgelig gør man det.
Her mødes vennerne for livet.
Nu er alt selvfølgelig helt fantastisk, jeg kan ikke bruge andre ord, for det er virkelig fantastisk. Nu har jeg to roomies på et to-mands værelse, og det er det hyggeligste i verden. ( lidt trængt, men vi overlever) Det er de to jeg støtter mig op af, for jeg ved uanset hvad, så vil de hjælpe mig hundrede procent. ’Mongolgrineren’ og ’Reimer Bo’ de er for dejlige. Noget af det bedste er helt klart også ’Reimer Bo’ og mine ’prutte konkurrencer’ om aftenen, det er simpelthen for grineren. (Det er dog ikke noget ’Mongolgrineren’ nyder) 
 Venskaber man får på efterskolen er noget af det bedste, men man går jo også op af hinanden konstant. Ikke ligesom i folkeskolen, hvor du tager hjem og ’sovser’ efter dine timer. Her bliver du og hygger J
Her er du aldrig alene, der er enten en med dig på værelset. Og hvis der ikke er, så er det bare at åbne døren og træde ud.
Kl. 06:45! Den værste tid på dagen! Vækkeuret ringer, og så er det bare ud at løbe. Den ene ting ville jeg så gerne lige ændre på, for det er da godt nok det værste. Men efter løbeturen, og mødet med vennerne oppe ved morgenmaden, så er man sgu oppe at køre igen.

Alle har del i det fælles vi kan og gør.
En ting der også er dejlig her er, at vi i vores fag er niveau delt. Så du kommer på et hold der er på samme niveau som dig selv. Derfor har man jo også mange forskellige klasser, man har ikke én bestemt. Det er også rart, på den måde holder du dig heller ikke til én bestemt gruppe mennesker.                                                    Dagene kan godt nogle gange være meget lange. Der er en dag hvor jeg først har fri, eller, er færdig med ’skole ting’ klokken 17:20! Det er for mig meget sent, men det lyder nok også værre end det egentlig er.  
Kontaktgrupper. En kontaktgruppe er en gruppe på ca. 8-9 mennesker, hver kontaktgruppe har en kontakt lærer. Og vores gruppe har helt sikkert den bedste kontaktlærer nogensinde, hehe. Vores kontaktgruppe er også helt perfekt, der er der helt sikkert ikke noget jeg ville ændre.
Sådan cirka en hel normal hverdag:                                                                                                                            Indblik i min hverdag.
06:45: ud af sengen.
07:00-08:00: nå at løbe, spise morgenmad og gøre sig færdig (stres!)
08:00: synge i foredragssalen .
08:20-15:00 (ca.): Timer…
Efter dette er der sådan cirka fritime til klokken
17:30: gøre rent på fællesområde ( L )
18:00: MAD! ( Dagens højdepunkt! )
18:45-19:30: lektiestilletime. De eneste 45 min. Hvor der er stille på hele dagen (Nyd den)
Efter det, er der sådan set ikke mere du SKAL, men der er for det meste et eller andet i hallen eller et andet sted på skolen. Andre dage er der faktisk noget du SKAL lave, men det er ikke så tit.

Det var alt for denne gang, håber i nød det.
Knus og kram





//Sarni

Ingen kommentarer:

Send en kommentar