fredag den 7. oktober 2011

Epic Fredag

Fredag, dejlige, totalt awesome fredag, den dag der leder op til endnu en epic weekenden på Høng efterskole.
Har nu været på Høng efterskole i 6 uger og 5 dage og har hurtigt fundet ud af, at et af højdepunkterne på ugen er weekenden. Det er ikke fordi der er noget galt med hverdagen, for er også fed, men weekenden er lige det federe. Derfor bliver fredagen også mere awesome ved forventningen om en god weekend. Om fredagen er de ting, som måske kan være lidt sure ikke så slemme som de kunne have været. Min fredag ser normalt sådan her ud:

Jeg står op kl. 6:45 tager løbe tøj på, går ud foran huset og venter på at huset bliver sendt af sted til den sædvanlige morgen rute, som jeg nødsaget løber, hver morgen. Men i dag, fredag, er det lidt nemmere at komme af sted, og løbe bare ved tanken om et det snart er weekend. Løber ca. kl. 7:00 – 7:05.
Er tilbage fra løbeturen mellem kl. 7:10 og 7:15, hvor jeg er totalt forpustet og sveder, men er glad fordi jeg gav den lige det ekstra i dag.
Så går jeg i bad og det vil jeg sådan set ikke komme mere ind på (mest for jeres skyld ;) ).
Ca. kl. 8:40 går jeg ned og spiser min morgenmad, for det meste bestående af havregryn med mysli og en bolle med ost, men det er ikke det mest interessante emne så springer hurtigt videre, ingen grund til at skrive en roman om det.
Kl. 8:00, morgensamling, hvor jeg i de fleste hverdage er ved at falde i søvn igen, især mandag, men ikke i dag for det er et nyt skridt mod weekenden.
Dansk i halvanden time er sådan set fint nok og det er der ikke noget større problem, heller ikke i hverdagen, snakker om dagbogs genren og læser tekster.
Så er kl. 10:00 og der er forfriskning, som er forfriskende (sjovt nok).
Kl. 10:30, Tysk, som jeg æælsker såå højt… NOT!! Jeg bryder mig ikke om tysk og jeg kunne skrive en hel roman om, hvor lidt jeg bryder mig om det (underdrivelse). Men jeg klare mig igennem, som jeg plejer ved næsten ikke at sige noget, bare smile og vinke.
Det er utroligt så lang tid 45 min tysk kan føles, men nu er det til matematik niveau 1. Det er et fag, hvor vi normalt for forklaret en regnemåde/metode og derefter får nogle opgaver som vi skal lave. Lyder kedeligt, men så syghovedet som jeg er, synes jeg det er sjovt, selv om jeg ikke er meget for at indrømme, at jeg er en NØRD.
Kl. 12:00, Så er der middag, jeg kan ikke fortælle jer, hvad vi får for det skifter, men jeg er sådan set også lidt ligeglad jeg spiser bare det, der bliver sat på bordet (Min mave = sort hul).
Så er det rengøring og det skal bare overstås også som emne i denne tekst, så ikke mere om det.
Kl. 13.30, Linjefag, billedkunst yeah det elsker jeg til gengæld (til forskel fra tysk), tegne, male, være kreativ, lige mig. :D Jeg har en hel taske kun til mine tegne ting, og jeg slæber den med, hver gang i håb om at vi skal tegne.
Afslutnings sang fredag de tre kvarter, hvor den eneste tanke der går igennem mit hoved er ”snart weekend”.
Og så endelig, langt om længe, efter lang tids søgen,WEEKENDEN!!
Så er det weekend man har sådan glædet sig og nu er det weekend. Der skal slappes af, hygges, have det sjovt, så jeg har slet ikke tid til at skrive til jer mere, for i dag, så i må høre fra mig senere J.
God weekend !!

//Epic//

Ingen kommentarer:

Send en kommentar