fredag den 7. oktober 2011

en tirsdag

Høng Efterskole

Hvorfor valgte jeg lige Høng Efterskole? 

Fordi da jeg var rundt og kigge på efter skole sidste år, var jeg rundt og se nogle stykker, en der mindede mig lige rigeligt om en flok dum i arbejde, en idræts Efterskole hvor der nok var lidt for meget idræt til mig, men Høng Efterskole var lige mig, de var bar super søde de elever der viste rundt og det lød bar så hyggeligt og rart alt sammen, så kunne jeg også rigtig godt lide alt det kreative som at vi måde kunne have træ sløjd, metal sløjd, keramik og så at man selv lige kunne vælge det sport til man lige har lyst til. Så kendte jeg en ven hjemme fra som gik her sidste år hans to søskende havde også gået har og været rigtig tilfredse med den, det prægede jo nok også en del i mine overvejelser, så virkede lærene også rigtig søde og flinke da vi snakkede med dem så der for valgte jeg Høng som efter at jeg er startede på bare er blevet mere og mere glad for at gå her. Jeg har nok også fundet ud af det nok slet ikke var så slemt at komme af sted på efter skole som jeg troede, og det går faktisk og så rigtig godt med at undvære det der hjemme, selv om det til tider er svært.

Hverdagen på Høng

En helt normal tirsdag, hvor vi står op ja 5 min i 7 og egentlig heller ville blive liggende i sengen et par timer endnu under den dejlige varme dyne, men vi må jo heller op når man så er kommet op og har fået knebet søvnen ud af øjne og finde ud af det er dejligt vejr uden for men det jo altid godt vejr i Høng så det jo ikke noget nyt. vi skal op og have morgen motion vi løber det på en 5-10 min så smutter vi i bad bagefter gå vi op og får lidt morgen mad, bagefter er det ned og hente skoletasken inden vi skal til morgen sang i foredragssalen hvor en lærer fortæller en lille historie om et eller andet, og vi synger et par sange.

Derefter går det bar slag i slag med en dansk time med Lise en matematik Time med Ole og lige en engelsk time med Rikke inde nogle går til valgfag mens andre smutter til tysk med tysk lærene eller andre til fysik med Thyge og Aksel.

Når vi de fleste så er ved at have fri ved 4-5 tiden skal nogen lige slappe af under dynen andre vil en tur i byen og bruge deres penge andre nørder pc, hvor andre bar har lyst at være social med de andre ved pool boret i opholdsstuen, men klokken halv seks er hyggen så forbi for der skal gøres rent på vores områder så der skal vaske gulve der skal ordens toiletter og gymnastik salen skal da også lige fejes  og hvis man ikke har gjort ordentligt så kommer Bente og det næppe sjovt hvis hun ikke godkender det for så skal man bare gøre det om efter lektiestilletimen hvor de fleste helst vil  se god film i filmrummet eller lave noget sjovt i hallen med alle vores aktive lærere.

Vores dag slutter så med vi klokken kvart i ti skal være ude af de andre bygninger, klokken 10 skal være i vores egene huse og klokken kvart over 10 så skal vi være på vores værelser hvor lærerne kommer og siger godnat og husker os på at lyset skal være slukker kl. kvart i 11 så vi kan få vores 8 timers søvn som vi har brug for og bla bla bla.

Med venlig hilsen kongen J

Ingen kommentarer:

Send en kommentar