fredag den 7. oktober 2011

At gå på efterskole er straaaaaaamt!


Det er stramt og lækkert at gå på Høng Efterskole.
Jeg husker den første dag, som var det i går. Tankerne væltede rundt i mit hoved, jeg havde allermest lyst til bare at blive siddende i bilen, med min familie og køre hjem igen ( hjem til det gamle), men jeg vidste, at den her oplevelse og mulighed den ville jeg aldrig få igen, så jeg tog chancen. Det er det bedste valg, jeg nogensinde har taget! Et svært valg, som jeg har brugt lang tid på at overveje. Tanker som er det her det rigtige for mig? Kommer jeg til at få venner (sær tanke I know)? Kan jeg være væk fra familien? Skulle jeg gøre det i 10. i stedet for 9.? Skulle jeg bare blive hjemme, ved det gamle? Derhjemme havde jeg alle mine venner, som jeg har kendt siden 0. klasse, det ville jo bare være det nemmeste. 
 Ja, der var mange tanker. Jeg har nu efter en ca. 7 uger fundet ud af at, det her var/er det helt rigtige for mig, har aldrig prøvet at holde så hurtigt af noget/nogen før.
Jeg bor sammen med to helt fantastisk skønne piger, Reimer Bo og Hero-gly-zeus (pigerne på billedet)  



Min første hjemmeweekend føltes som hundrede år, kunne slet ikke vente med at møde de andre på banegården. Det er en ubeskrivelig følelse!! Bare tanken om at stoppe, nej vent, det gider jeg ikke tænke på.
Nu det tid til den der nørdede del huhu. Hvad er det så, man kan lære af at gå på efterskole?
Altså, du lærer at tage ansvar for dig selv, men sandelig også for dine omgivelser. Du lærer også at være sammen med andre, og give plads til dem, deres meninger og holdninger. Du lærer at tilrettelægge din tid, sådan så du ikke kommer for sent. Men en af de vigtigste ting er, at du lærer at tage ansvar, som jeg har skrevet ovenover. Alt dette her kan du tage med dig videre ud i livet. 

Den ultimative ønskeliste, når man går på efterskole:
Frimærker!
Slik!
Penge!
Tandpasta!
Pakker og breve!
Plakater
Blade
Kakao 


Her er lige en oversigt over min dag:
06:45 ringer Reimers vækkeur.
06:49 ZzZZzZzZzzZ sover vi stadig huhu
06:50 vælter vi alle tre ud af sengen og ned af trappen.
07:00 står vi udenfor friske og udhvilede klar til at løbe 1.7 km (LOL)
07:20-07:30 er vi tilbage fra morgenløb, og i gang med at tage tøj på og tøse os færdig.
07:45 er vi ovre og spise morgenmad.
08:00 sidder vi alle 108 elever, klar til morgensang og beskeder.
08:00 starter skolen som ofte varer til klokken 14-15.
17:30 den frygtede, men nødvendige rengøring.
18:00 aftensmad.
18:45 lektiestilletime.
19:30 slutter lektiestilletime, og så er der evt. en aktivitet.
22:15 skal vi være på værelserne klar til at blive ”puttet”
22:45 sover vi alle sammen som små spædedovendyr.              spæde= min måde at sige  lille/baby.
Så fik I også lige en lille rundfart i min dejlige hverdag.
cd
Her er plads til alle..
Her står vi sammen uanset udseende.
Her er der et sammenhold du ikke ser andre steder.
Her er der fuld af sjov og glæde.
Her får du altid et kram, hvis du har brug for det.
Hvis hele verden bare var en stor efterskole, tror jeg ikke der ville være krig, fattigdom og hungersnød. Der ville være plads til forskellighed.
Her mødes vennerne for livet.. <3

Det var så mit første indlæg, håber I kunne li’ det. Har aldrig prøvet det her blogfis før, men jeg synes faktisk det er rimelig stramt/nice.
Xoxo Ginger
//Ginger 

    

Ingen kommentarer:

Send en kommentar