fredag den 7. oktober 2011

Første indslag fra mig!

Hej folkens!
Jeg har fået den opgave at, skrive nogle ”få” ord til jer læsere om forskellige ting fra vores hverdag. Hvilket jeg ikke har noget imod.
Livet på efterskolen efter jeg begyndte, var mere end jeg forventede. Der er ikke gået særlig længe – lidt mere end en måned – og jeg føler allerede at jeg har været her i 10.
Menneskerne på efterskolen er alle specielle, men man kan ikke lade være med at holde af dem. Efter at have været sammen med dem 24-7 i rigtig mange dage, kan man på en måde ikke leve uden dem.
Der er folk på efterskolen, der har været meget hjemme og der er folk som kun har været hjemme én gang. Hvis man har været meget hjemme, har man gået glip af meget der er sket i weekenderne.
Hvis der ikke er så mange i weekenderne, kan nogle af os få lov til at sove i opholdsstuer eller filmlokaler rundt omkring. Drenge og piger sammen, men mindst to, så man undgår visse ting. Det går bare aldrig, for nogle personer prøver alligevel…
Nå men, til noget andet mere spændene. Det er sjovt at se efter et par uger at, de fleste piger er holdt op med at gå så meget med make-up. At de ikke gør så meget ud af det som før.
Alle drengene og pigerne ligger op ad hinanden hele tiden og har det sjovt.

Det er dejligt, at eleverne på efterskolen kan snakke med hinanden om alt, også selvom at drengene helst vil snakke om patter, går vi piger med på den. Vi snakker alle om dem – patter altså. Drengene bøvser og prutter også bare. Det er ikke ligeså lækkert. Men vi har fundet en champion i bøvsekonkurrencen! Han slår de største bøvser nogensinde.  Dem som man kan høre hvis man er i den anden side af huset – væk fra ham.
Mange elsker musik og vi hører meget guitarspil rundt omkring.
Hvis man snakker om musiksmage, er de meget forskellige. Men heldigvis har jeg og min søde roomie, samme musiksmag.  Det er vi begge meget glade for.

Maden er rigtig god, men vi får for det meste ris. Ris, ris, ris, ris, ris, kartofler og pasta.
Men sjældne gange får vi suppe, eller noget lignende. Hvilket vi får så sjældent, at det smager næsten perfekt hver gang.

Hver dag om morgenen, skal vi løbe – eller for det meste – gå en runde rundt om skolen på ca. 1,7 km. Det er hver dag kl. 7.00 sharp. Det er ikke her hvor vi ser frem til vinteren, for vi skal stadig lave morgenmotion der. Også selvom at der er 30 cm sne. Det er ret meget øv.
Når vi har gået/løbet runden, går vi nogle gange hver til sit. Nogle går ind i spisesalen for at spise morgenmad og andre går ned i bad eller bare for at skifte tøj, så vi ikke lugter af sved hele dagen. Det vil vi helst undgå.  
Derefter går vi op i foredragsalen, hvor vi synger sange og får beskeder før vi bliver sendt til time. Om onsdagen og torsdagen er der fortælletime. Den om torsdagen er KUN for 10. klasser.

Der er meget grønt på skolen. Mange træer og meget græs. Meget, meget græs. I forhold til min gamle skole er det her jo en græsplantage. Men vi bruger græsset til en hel masse ting. Når det er okay varmt i vejret, ligger vi på det. Der bliver spillet fodbold på det i valgfagene, for dem der har valgt at have fodbold. Når der kommer sne, er jeg sikker på at vi, piger får en masse snevaskere. Og at der i det hele taget bliver kastet en masse med sne. Når der er så meget græs, er der jo også mange steder for drengene at kunne hente sne!


//Pier Jawten

Ingen kommentarer:

Send en kommentar