mandag den 10. oktober 2011

Hverdagen?

Hej læser(e)?
Lille intro:
Ja jeg er så Svend, jeg går på Høng Efterskole, bor sammen med min rommie Gert. Jeg vil skrive lidt om hvad der sker her på skolen igennem mine øjne.
En almindelig dag (hvis den findes?)
Kort fortalt: Stå op klokken lort, ud og løbe klokken lort, ej. 
Gert og jeg står op omkring klokken 6:45 hver morgen (hvis vi kan stå op), og prøver så at få kastet noget tøj på inden klokken bliver 7. Enten er jeg okay frisk og får løbet en pæn hurtig tur, eller så er jeg helt død og kommer gående som den sidste ind til morgenmaden. Morgenmaden kommer indenbords og videre med dagen.
Hvis det er en god dag kan jeg komme tilbage og kaste mig i sengen i en 20-30 minutter, så ved man det bliver en god dag. 
Så står den på morgensang, igen kan der være to udfald af det, enten er det egentlig meget rart, og man føler der er en god stemning, og ja, folk er klar til en god dag ELLER! Så kan det også ske at alle er skide trætte og sidder og mumler med på sangene (inkl. Mig selv) og man falder mere og mere tilbage til den dybe søvn man lige har prøvet at løbe væk fra. Men man kommer dog altid helskindet igennem.
Så er det tid til dagens første lektioner, og de kan til tider være hårde. Jeg mener, hvis du har en af de dage hvor du kommer sidst fra morgenmotion og mumler til morgensang, sådan en af de dage er hårde. Men som før, du kommer igennem.  Og så har du en lille pause på en halv times tid, med forfriskning. Og som så mange andre ting jeg har sagt, kan der være to muligheder. Enten er der noget mega lækkert til forfriskning så som kage! Ellers er der frugt, eller en gulerod.
Så har vi liniefag, hvilket jeg synes er meget rart, det er som at få en lille pause fra det boglige.
Og så i løbet af dagen får vi vores valgfag og fri, men det betyder skam ikke at der er ro på.
Jeg tror at den her sang forklarer en dag ret godt, ikke teksten, men intensiteten i sangen.
Så er der det med at sove. Jo det går nu meget fint, i starten var der lidt problemer med folk ikke kunne være på sit værelse til tiden og larmede, men det går sku okay nu. 
Fredag morgen & weekend forberedelser:
Jo, endnu engang fredag, endnu engang tid til at forberede sig på weekenden.
Det er vel en klassiker. Fredag morgen, mangel på lyst til at stå op, man vil bare have fri. Slappe af, ingen lektier, bare dovne. Men den irriterende lyd af klokkerne fra vækkeuret forsvinder jo ikke af den grund, man skal op og igennem fredagen.
Dagen starter dog ikke lovende når ens roomie, Gert, ikke gider stå op. Men det er ved at blive hverdag for mig, man må vel leve med hinandens fejl, ikke? Jeg er sku heller ikke for god til så mange ting
Nå, men i hvert fald kommer vi ud til morgenmotion, som det sidste hus, igen. Måske man bare skulle vente i sit hus indtil man vidste at alle var der så man ikke skulle fryse sin røv af hver morgen.
Ej nu lyder jeg så negativ, det er jo ikke sådan hver dag, det er bare fredag morgen, og sikkert også mandag morgen.  
Nå det var så det det kunne blive til den her gang, der skal nok komme mere fra den her front
// Sven Gyldmark

Ingen kommentarer:

Send en kommentar