fredag den 7. oktober 2011

Mit nye (og mega awesome) hjem

Hej alle mega nice mennesker der gider læse verdens sejeste blog! :-)
Høng efterskole.. en blog om at gå på efterskole? Læks! .. Jeg ved ikke om det hverken bliver komisk, værd at læse eller blog-agtigt overhovedet, for jeg er mere vant til at skrive alt for mange, alt for lange stile.. men jeg har i hvert fald nok at fortælle om! Jeg kan starte med at sige, at jeg er helt vild med at være her. Det er det bedste valg, jeg nogensinde har taget. Efterskolelivet er så fedt! At være omringet af så mange mennesker 24/7 kan selvfølgelig være rigtig hårdt, men jeg synes det er det hele værd i længden. Så meget kærlighed døgnet rundt, der er altid nogen at grine, græde og være sig selv med. Jeg er sikker på at man med den rette indstilling til tingene og med en masse mod på livet vil kunne have et fantastisk efterskoleår, ligemeget hvilken skole man vælger, og jeg får også tit spørgsmålet; hvad er specielt ved lige netop denne efterskole? At det er min efterskole! Det er mine venner, min bopæl, mit år. Lige siden den første uge hvor jeg sad på en af de gamle, brune ”old-school” bænke i foredragssalen imellem så mange søde, næsten fremmede mennesker og skrålede løs på HE-sangen, kunne jeg mærke, at det her nok skal blive det bedste år!
Inden jeg startede, var jeg virkelig nervøs - næsten bange. Hvad nu hvis jeg ikke passede ind? Hvad nu hvis jeg endte som typen der gik rundt alene? Hvad nu hvis jeg savnede det derhjemme for meget? Hvis og hvis og hvis.. Men da jeg steg ud af bilen den første dag, var jeg ikke bange mere. Det her var en helt ny start. Og jeg har da også fået venner. En masse søde af slagsen og også de lidt mere specielle typer, men som man ikke kan lade være med at holde af.
Der er godt nok også nogle lidt nederen dage.. Dage, hvor man bare har brug for at være alene og ikke er i humør til sjov. Eller fagdage med matematik til langt op på dagen og indianergryde til frokost.. øv. Men der er 6 måltider om dagen, og fetaosten er så mega awesome, så det skal nok gå! Snart kommer der også den mørke vinter med kolde morgener, regn, våde vinterstøvler, snevaksere og alt for meget julesnask.. (øget vægt) Men så er det bare om at holde ud, og huske på hvor vigtigt det er at nyde det her år. For det har jeg fået afvide at jeg skal, jeg skal nyde det!
Der findes slet ikke nogen almindelig hverdag her. Der sker så mange forskellige, langt ude og sjove ting hele tiden, at jeg tit glemmer, hvad der er sket i dag, og hvad der skete i går. Der er virkelig INGEN grænser.. husmøder der handler om lort på væggene, som lærene ender med at fjerne. (nævner ingen navne, ville gerne, men må ikke) Og så er der bare alt for mange stoppede toiletter, det er lidt skidt.. hæhæ. Lort, pik, patter og at skridtet klør, er ikke tabu her..

Mit ynglindstidspunkt på hele ugen, er søndag aften. Jeg går altid hele weekenden og glæder mig til at komme tilbage, og søndag aften, er det endelig tid. Der er ikke noget bedre end følelsen af at se (og kramme) alle igen. Jeg er også begyndt at elske, at komme hjem! Jeg sætter meget mere pris på den tid jeg har med mine forældre og mine venner derhjemme (og at man må drikke i weekenden.) Det derhjemme og Høng er som to helt forskellige verdener, lidt ala Narnia? Man går ind i skabet til den her fantastiske verden. Og selvom her hverken er magiske dyr eller slotte, er det det bedste sted i verden. Ja der sker mange ting her, både en masse medgang og også lidt modgang. Men når jeg sidder til fællessang med lige præcis de her mennesker, kan jeg mærke hvor meget jeg elsker efterskolelivet.

//Comesmons

Ingen kommentarer:

Send en kommentar