søndag den 9. oktober 2011

Love this place!

Da, da da daaaaaaam! Jeg har nu gået på Høng efterskole i lidt over en måned, men det føles som om jeg har gået her i et år.
Trods manglende selvtillid og generthed som et lille barn er det sgu gået virkelig godt.  Menneskerne her på skolen er fantastiske og atmosfæren er helt i top. Høng efterskole er et sted hvor man kan ture at være sig selv uden at fremstå som en komplet idiot hvis man nu f.eks. i mit tilfælde, fik løst til at parodiere Harry Potter mod Lord Voldemort på skolens gange….. okey måske fremstår man lidt som en freak, men va’ kan man sige.. Modsætninger mødes, så vi er vel alle lige gode om det, ikk??
Høng efterskole er en skole med utallige crazy rygter, nogle er sande hvor andre derimod er langt fra rigtige. Hvis vi f.eks. tager udgangspunkt i rygtet omkring en pige, fra en tidligere årgang, som skulle havde hængt sig selv i et sjippetorv henne i R bygningen. Rygtet siges at pigen spøger rund på gangene henne i R bygningen hvor lyde så som sjippetorvs pisken kan forekomme, uhhhhhh. UTROLIG spænende historie, men jeg tvivler sgu på at den er rigtigt. Jeg snakkede med min total coole matematik lærer for en uges tid siden og han fortalte at det bare var et dumt rygte, men at der faktisk var en pige fra efterskolen der døde da hun var hjemme på besøg. Hun havde fået for meget at drikke og legede lidt rundt ude på vejen, i kan tænke jer til resten. Min lærer ved altså hvad han taler om, han har arbejdet på skolen siden før kristi fødsel (total overdrivelse). Det kunne jo også være at han var blevet hypnotiseret så han ikke kan erindre noget om hvad der er sket o_0. Ej det var bare en sjov, men det kunne da være totalt coolt. Men jeg vil give ret i at der sker nogle mystiske ting på Høng Efterskole, så som mystiske dyrelyde om natten og røde papegøjer der sidder i trækronerne på nogle af skolens mange træer. Men det er sådan nogle ting der gør skolen til et vildt fedt sted at være.
Det var lidt af et stort sidespring, nok om det tilbage til livet på skolen!
Eleverne og lærerne er helt fantastiske. Jeg var virkelig nervøs for at starte på skolen da jeg var vant til at gå meget for mig selv hjemme i Storkøbenhavn. Hvordan ville jeg mon blive taget imod? Dette var et af de typiske spørgsmål jeg stillede mig selv op til flere gange om dagen op til første skoledag. Men det kom til at vise sig at det ville gå tripelt så godt som jeg havde forventet. Jeg har fået de dejligste venner, uden tvivl!!
Jeg må indrømme at jeg var bange for hvordan det hele ville gå da min tvillingebror også skulle starte på skolen, men det skulle jeg nu heller ikke havde gjort. Of course bliver vi sammenlignet konstant, hvilke også er ret normalt, og det genere mig nu heller ikke. Folk er kommet hen til mig og sagt:
-          Åhhhr din bror er jo bare vildt god til badminton!
-          Han løber jo psycho hurtigt!
-           Han styrer jo til alt sport!
-          Han kan det hele!
-          Hvad kan du??
Jeg kiggede fortvivlet op… DEN SKULLE JEG SGU LIGE GRUBLE LIDT OVER.

Superbedst er jo blevet den nye sort på efterskole. Jeg tror at vi alle er blevet påvirket af deres utrolige gode tilbud. Stort set hver dag tager mit ’’crew’’ og jeg ned til butikken og køber hvad vi hver især trænger til hvilke ikke altid resulterer til det mest sundeste. Men vi har det sgu hyggeligt på skolen.    

For ikke så lang tid siden havde vi ’’kommende elevdag’’ på skolen for de elever der skal starte efter os. Vores mission gik ud på at fremvise og fortælle om hverdagen som elev på Høng efterskole. Jeg må sige at efter at havde fremvist en masse familier rundt på efterskolen blev man tusinde gange gladere for at gå på skolen.

Men tror at jeg vil til at runde af nu. Livet på Høng efterskole kan sgu ikke skrives ned på 800 ord, Her er fantastisk!!!

See ya!
     

  
 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar