fredag den 7. oktober 2011

Høng Efterskole!?


Hjælp! Hvad skal jeg skrive!?


Ja hvad skal jeg egentlig skrive? Jeg er ikke vant til at skrive dagbog, blogs eller noget af den art. Jeg har tænkt over det mange gange, men har aldrig taget mig sammen til at gøre det…
Men ja Høng efterskole. Hvad kan man sige om skolen? For det første er det en god skole. Jeg har fået mange rigtig gode venner, og mange af dem er venner for livet.
Kan man sige at der findes en normal dag på skolen? Nej det tror jeg ikke. Fordi der aldrig sker det samme, der sker noget nyt hele tiden, og det er bare noget helt andet at være på en efterskole.
Men jeg vil prøve at beskrive en ”normal” dag.

Mandag:
Jeg og min roomie står op klokken 06.30 hver morgen. Jeg synes at det er virkelig tidligt, fordi jeg før i tiden ikke stod op før klokken var 07.30 – 07.45. Men ja vi står som sagt op på det tidspunkt. Så tager jeg noget løbetøj på, går ud på toilettet og børster tænder og til sidst går jeg udenfor og venter på at vi skal løbe/gå. Klokken 07.00 kommer morgenmotionslærerne og tæller op om alle i huset står udenfor, og om de gør det, så får man lov til at løbe.
Løbeturen er omkring 1,7 km.
Når jeg så er færdig med løbeturen går jeg ind i spisesalen for at spise morgenmad. Jeg sætter mig ved et tomt bord, men hurtigt er det fyldt op med mine venner. Nogle gange er det meget stille ved bordet, og andre gange snakker alle sammen.
Efter det går jeg op på mit værelse igen og tager noget andet tøj på. Så er jeg klar til at dagen rigtig starter.
Det første som er på skemaet er morgensamling. Så det skal man selvfølgelig være med til. Det er fint nok, men bare irriterende at jeg ikke kan ramme nogen tone.
Efter morgensamlingen er der to timer af matematik. – Hvem finder på at lave matematik til ugens start!? Der er da ingen der orker at starte med matematik?
Men efter matematikken kommer det sjove. Så er der nemlig linjefag! Det er noget af det bedste som er på efterskolen. Det er bare hyggeligt. – Og man får også lavet mors og fars fødselsdagsgaver og julegaver.
Så er der middag/frokost! Yes så får man noget at spise! Frokosten er fra 12.15 – 12.45 og efter det er der beskeder og man får at vide hvem har fået post.
Klokken 13.00 er der så time igen, og denne gang er det engelsk. Jeg elsker at have engelsk. Vi skal kun snakke engelsk, og vi har den sjoveste lærer nogensinde. Tror jeg vil kalde hende… Ej det ved jeg ikke endnu, men jeg finder et navn til hende næste gang. Håber jeg…
Den sidste normale time på mandag er der dansk. Dansk. Det fag hvor vi har lavet den her blogting. Jeg synes faktisk at det er ret sjovt, jeg elsker at skrive meningsløse ting, så det passer sku fint nok. Den første opgave er ret kedelig, synes jeg, men når jeg skriver igen bliver det ikke om hvordan en ”normal” dag på skolen er, men om hvad der sker o.s.v.
Tror at jeg vil kalde min dansklærer Krokodillen. Jeg ved ikke hvorfor, men det var det første jeg tænkte på da jeg skulle finde et navn til hende, så there you go.
Efter dansk er der nogle som har valgfag, men jeg har fri resten af dagen. YES! Mandag er en af de kedeligste, men også den korteste dag for mig.
Så indtil rengøringen klokken 17.30 er der pause hele vejen. Pausen bruger jeg på at spille pool, hænge ud med vennerne, stene, måske gå ned og købe noget slik eller lignende, være på computeren(hvis den ellers gider få internet), se en film, spille airhockey eller noget helt andet.
Ak så bliver klokken 17.30 og man skal gøre rent. Suk… Men ja det går, det tager ikke så lang tid når man er kommet i gang.
Så er der aftensmad fra klokken 18.00 – 18.30. Efter vi har spist får vi at vide om der er nogle aftenaktiviteter o.s.v. Og så er der lektiestilletime. Jeg er ofte oppe i Godt Humør(computer rummet) når der er lektiestilletime, fordi der er mange lektier som skal laves på computer.
Når lektiestilletimen er slut, så er der enten aftenaktivitet, eller slapper man bare af og hænger ud med sine venner.
Klokken 21.00 er der forfriskning og når klokken er 22.00 siger jeg godnat til mine venner og går op på mit værelse. Jeg stiller vækkeuret til klokken 06.30 næste morgen, går ned og børster tænder, skifter til nattøj, venter til en lærer har været og sagt godnat og så går jeg endelig i seng.

Over and out!
See you guys next time!
Quist.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar